Search This Blog

Thursday, October 18, 2018

EXCEL DASHBOARD WITH POWERPIVOT AND POWERVIEW

www.purnamaacademy.com , Hotline (Call/SMS/WA) :  0838-0838-0001
Syllabus Overview
Training Ini akan membahas penggunaan Power Pivot dan Power View yang merupakan fitur baru yang diluncurkan Microsoft seiring keluarnya versi Microsoft Office 2013 Professional plus  (versi dibawahnya tidak tersedia), fitur ini merupakan fitur pelengkap dalam dunia business intellegence dan data analyst. Melalui training ini peserta akan belajar membuat dashboard interaktif yang dimensional untuk memudahkan pelaporan dan presentasi data analisis

Class Type : Training
Duration : 3 Days (09.00 – 17.00)
Venue / Price : www.purnamaacademy.com 
Registration : www.purnamaacademy.com (Save up to 20% for Early Bird Registration !)

Description :
Memaksimalkan penggunaan Excel terutama pengolahan data data presentasi laporan yang dinamis dan interaktif sangat dibutuhkan dalam  kebutuhan manajemen perusahaan, karenanya penggunaan Fitur Excel  Add-In cukup dibutuhkan yaitu Power Pivot dan PowerView yang bisa Anda gunakan untuk melakukan analisis data yang hebat dan membuat model data yang canggih. Dengan Power Pivot, Anda bisa mengolah data bervolume besar dari berbagai sumber, melakukan analisis informasi dengan cepat, dan membagikan data / informasi dengan mudah serta menarik dalam bentuk dashboard analysis


Topics include:

CREATING A POWER PIVOT DATA MODEL                                                          
Task 1 – Creating the Excel Workbook                                  
Task 2 – Enabling the Power Pivot Add-In                              
Task 3 – Loading Tables from a SQL Server Database      
Task 4 – Loading a Table from an OData Data Service    
Task 5 – Loading a Table from an Excel Workbook          
Task 6 – Relating Tables                                                             
Task 7 – Exploring the Power Pivot Data                              
Task 8 – Marking the Date Table                                           
Task 9 – Configuring Column Value Sorting                      
Task 10 – Creating Calculated Columns                               
Task 11 – Enriching the Model with Hierarchies               
Task 12 – Defining Calculated Fields                                     
Task 13 – Defining a KPI                                                            
Task 14 – Creating a PivotTable Report                              
Task 15 – Finishing Up                                                               

                                                                                                                 
CREATING POWER VIEW REPORTS                                                    
Task 1 – Exploring the Power View Designer  & Setting the Report Title                                                                                 
Task 2 – Creating a Card Report to Display Individual Products                    
Task 3 – Creating the Sum of Revenue by Demographic Chart                     
Task 4 – Filtering the View                                                                                            
Task 5 – Creating the Sum of Quantity by Category Chart                              
Task 6 – Interacting with the Data Regions                                                             
Task 7 – Transforming the Sum of Quantity by Category Chart to a Scatter Chart      
Task 8 – Introducing Tiling to the Card Report            
Task 9 – Adding a Slicer and Map                                     
Task 10 – Finishing Up                                                            

Participants :  (IT Staff, Data Analyst, Management Level, Public)

Speaker  : Purnama Academy Trainer

#powerpivottraining  #powerview  #belajartutorial  #silabustraining #tempattraining  #pelatihan #jakarta  #bandung  #bali  #surabaya #makasar #jadwaltraining





No comments:

Post a Comment