www.purnamaacademy.com , Hotline (Call/SMS/WA) : 0838-0838-0001
Syllabus Overview
Training Ini akan membahas penggunaan Power Pivot dan Power View yang merupakan fitur baru yang diluncurkan Microsoft seiring keluarnya versi Microsoft Office 2013 Professional plus (versi dibawahnya tidak tersedia), fitur ini merupakan fitur pelengkap dalam dunia business intellegence dan data analyst. Melalui training ini peserta akan belajar membuat dashboard interaktif yang dimensional untuk memudahkan pelaporan dan presentasi data analisis
Class Type : Training
Duration : 3 Days (09.00 – 17.00)
Venue / Price : www.purnamaacademy.com
Registration : www.purnamaacademy.com (Save up to 20% for Early Bird Registration !)
Description :
Memaksimalkan penggunaan Excel terutama pengolahan data data presentasi laporan yang dinamis dan interaktif sangat dibutuhkan dalam kebutuhan manajemen perusahaan, karenanya penggunaan Fitur Excel Add-In cukup dibutuhkan yaitu Power Pivot dan PowerView yang bisa Anda gunakan untuk melakukan analisis data yang hebat dan membuat model data yang canggih. Dengan Power Pivot, Anda bisa mengolah data bervolume besar dari berbagai sumber, melakukan analisis informasi dengan cepat, dan membagikan data / informasi dengan mudah serta menarik dalam bentuk dashboard analysis
Topics include:
CREATING A POWER PIVOT DATA MODEL
Task 1 – Creating the Excel Workbook
Task 2 – Enabling the Power Pivot Add-In
Task 3 – Loading Tables from a SQL Server Database
Task 4 – Loading a Table from an OData Data Service
Task 5 – Loading a Table from an Excel Workbook
Task 6 – Relating Tables
Task 7 – Exploring the Power Pivot Data
Task 8 – Marking the Date Table
Task 9 – Configuring Column Value Sorting
Task 10 – Creating Calculated Columns
Task 11 – Enriching the Model with Hierarchies
Task 12 – Defining Calculated Fields
Task 13 – Defining a KPI
Task 14 – Creating a PivotTable Report
Task 15 – Finishing Up
CREATING POWER VIEW REPORTS
Task 1 – Exploring the Power View Designer & Setting the Report Title
Task 2 – Creating a Card Report to Display Individual Products
Task 3 – Creating the Sum of Revenue by Demographic Chart
Task 4 – Filtering the View
Task 5 – Creating the Sum of Quantity by Category Chart
Task 6 – Interacting with the Data Regions
Task 7 – Transforming the Sum of Quantity by Category Chart to a Scatter Chart
Task 8 – Introducing Tiling to the Card Report
Task 9 – Adding a Slicer and Map
Task 10 – Finishing Up
Participants : (IT Staff, Data Analyst, Management Level, Public)
Speaker : Purnama Academy Trainer
#powerpivottraining #powerview #belajartutorial #silabustraining #tempattraining #pelatihan #jakarta #bandung #bali #surabaya #makasar #jadwaltraining
No comments:
Post a Comment